15 liepos, 2013

Chia pudingas su mėlynėmis





Neseniai viena mano facebook’o internetinė pažįstama vardu A. pakvietė mane prisijungti prie veganizmo sekėjų grupės Veganism Is The Future. Ji pati jau prisijungusi ir dabar, matyt, užsiima aktyviu naujų narių verbavimu. Aš prie grupės prisijungti atsisakiau, o pažįstamai A. parašiau trumpą žinutę apie savo asmeninius įsitikinimus dėl veganizmo ir dėl panašaus pobūdžio masinių judėjimų. Ta mano pažįstama iškart manęs pradėjo gailėtis, kad aš esu tokia tamsuolė, urvinis žmogus, kad dėl tokių įsitikinimų ir netinkamo gyvenimo būdo mano gyvenimas bus trumpas ir beprasmis, ir kad aš neišvengiamai nusibaigsiu sirgdama vėžiu bei chronišku vidurių užkietėjimu. Ponios (o gal panelės) A. nuožmiems grasinimams iškart ėmė antrinti dar keli prisiekusieji veganai; jie vienas per kitą ėmė mane auklėti, cituoti labai garsius (tik man, deja, nežinomus) asmenis apie veganizmo pranašumą prieš kitas religijas, kol aš, pritrūkusi kantrybės, tuos visus pamokslaujančius komentatorius užčiaupiau, paspausdama išganingąjį “Delete” mygtuką.

Pasinaudodama proga, aš nutariau parašyti savo nuomonę apie veganizmą, kad “Vaikų ir vanilės” skaitytojams, o taip pat mano facebook’o draugams ir draugėms būtų aiškiau, kas aš esu per žmogus ir kokios reakcijos reikia iš manęs tikėtis, kai užeina kalba apie šio bei ano produkto valgymą arba nevalgymą.

· Aš nemanau, kad veganizmas yra pasaulio ateitis. Mano manymu, dieta, iš kurios išbraukti visi gyvulinės kilmės produktai, yra nepilnavertė.

· Aš nemanau, kad mėsa, žuvis, pienas ir kiaušiniai yra kenksmingi, kad jie sukelia vėžį, kad nuo jų sutrinka virškinimas ar užkietėja viduriai. Virškinimas gali sutrikti nuo prasto maisto, nuo persivalgymo, nuo per daug ir per dažnai valgomų dešrainių, nuo nesuskaičiuojamų bemiegių naktų, praleistų prirūkytuose baruose, nuo nesuskaičiuojamų tomis bemiegėmis naktimis išlenktų taurelių ir dar nuo gausybės priežasčių, nuo kurių gali sutrikti ne tik virškinimas, bet ir sveikata. Bet ji tikrai nesutriks nuo saikingai valgomos mėsos arba nuo jogurto.

· Mano nuomone, mėsa, kiaušiniai, ir pieno produktai yra maistingi, naudingi ir nepakeičiami; kraujingas steikas yra tarsi mūsų kūnui būtinų maistinių medžiagų koncentratas; norint tą patį medžiagų kiekį gauti su augaliniu maistu, mums tektų nesustojant šlamšti lapinius kopūstus ir sojų pupeles, vagonus kopūstų ir pupelių, nes didžioji dalis augaluose esančių mikroelementų taip ir lieka mūsų organizmo nepasisavinti, praeina per mus kaip per kiaurą rėtį. Aš valgau mėsą, žuvį, kiaušinius ir geriu pieną, nes tai yra sveika, o ne todėl, kad taip man liepia kažkios sektos įstatai.

· Mano manymu, vien tai, kad gyvuliai ir paukščiai yra auginami maistui, dar nereiškia, kad su tais gyvuliais ir paukščiais elgiamasi žiauriai ir nehumaniškai.

· Veganizmas, žaliavalgystė ir kiti panašaus tipo judėjimai propoguoja nepilnavertį gyvenimo būdą, tarsi tai būtų kažkokia dorybė ir sektinas pavyzdys. Visų tų judėjimų lyderiai išsijuosę platina visokiausią melagingą propogandą, o visuomenė į tuos judėjimus arba išvis nereaguoja, arba reaguoja labai nedrąsiai, nes matyt bijo pažeisti visų tų šieno valgytojų teises. Kas nutiktų, jeigu aš pradėčiau aktyviai propoguoti idėją, kad, tarkim, žolės rūkymas, klijų uostymas arba heroino stūmimas sau į veną yra puikus laisvalaikio leidimo būdas? Aš internete atsidaryčiau tinklapį (arba du – vieną žolei, kitą klijams); dar sukurčiau porą facebook’o grupių skambiais pavadinimais. Garantuoju, kad per daug nesistengdama, kaip mat surasčiau nemenką tuntą bendraminčių ir sekėjų (tikrai nemenką tuntą, net ieškoti nereikėtų); mes visi darniai išvystytume viešą propogandą, prispausdintume lipdukų:“Weed Smokers Know How to Have a Quality Time”, “Weed Smoker For Life”, dar prigamintume marškinėlių su panašiais atsišaukimas: “Don’t Be a Wimp – Become a Glue Sniffer!”, “Real Men Do Drugs”; dalintume tuos lipdukus ir marškinėlius prie mokyklų, koncertuose ir šiaip visokiuose masiniuose susibūrimuose. Kaip Jūs manote, ar ilgai truktų mano šitokia veikla, ir kada manimi pradėtų domėtis visokie teisėsaugos pareigūnai?

Į lipdukus “Vegan for Life”, “Proud to Be Meat Free”, “Keep Meat Alive” nei pareigūnai, nei visuomenė nereaguoja, nes veganizmas – tai pasirinkimas; gal kam nors metamfetaminas irgi yra pasirinkimas: “Proud to Be a Meth Addict”.

· Mažų vaikų pasodinimas ant veganiškos, žaliavalgės ar kokios kitos kraštutinės dietos yra nusikaltimas. Tokių vaikų tėvai turi būti traukiami baudžiamojon atsakomybėn, lygiai taip, kaip tie išsigimėliai, kurie savo vaikus sąmoningai marina badu arba jų piktybiškai neskiepija.

· Teiginiai: “Kale is A New Beef”, “Only Kale Can Save Us Now” ir kiti panašaus pobūdžio lozungai yra absurdiški. Kodėl reikia ieškoti kažkokių pakaitalų? Juk reikia ir jautienos, ir kopūstų; ir viena, ir kita yra sveika ir naudinga; tai kodėl negalima vartoti abiejų?

· Jeigu ant produkto užliopinta etiketė “Vegan” arba “Raw”, tai dar visai nereiškia, tai tai geras maistas, kurį yra patartina vartoti. Tokie produktai kaip tofurky, veganiškos dešrelės, veganiška vištiena arba kiaulienos šoninė ir žaliavalgiai visokio tipo saldumynai yra grynų gryniausias Š didžiąja raide. Tai kažkokie klaikūs surogatai, kuriuose nebelikę nieko natūralaus ar į maistą panašaus. Todėl mano manymu visa veganizmo ideologija, kad tai yra humaniškas, ekologiškas, ekonomiškas ir natūralus gyvenimo būdas, yra grynų gryniausias falšas. Aš tuo netikiu, nors tu ką, nes įtariu, kad visi tie aršūs veganizmo idėjų propoguotojai meluoja išsijuosę, o kad tas jų melas skambėtų įtikinamiau, tai jie dar paprastai labai garsiai rėkia.

· Bet koks kraštutinumas yra nesveika. Sąmoningas kažkokios maisto grupės vengimas yra liguistumas, lygiai taip, kaip anoreksija yra rimtas mitybos sutrikimas, o ne laisvas pasirinkimas. Mano požiūris į veganizmą, žaliavalgystę ir kitus panašius kultus yra toks pats, kaip į anoreksiją: aš nenoriu, kai tai nutiktų man, mano vaikams arba mano artimiesiems. Todėl ateityje negaiškite savo brangaus veganiško ir žaliavalgio laiko, nekvieskite manęs prisijungti prie jūsų iškrypėliškų grupių, ir manęs be reikalo neerzinkite.

Aušra

P.S. Maloniam laisvalaikio paskaitymui rekomenduoju Tašos iš voraciouseats.com straipsnį “Vegan No More”.










Nicole Sopko / Vegan Things I Like









Kai pirmą kartą pamačiau šitą receptą, pagalvojau, kad tokį pudingą aš mielai vagyčiau pusryčiams; ingredientai skambėjo labai viliojančiai: mėlynės, kardamonas, cinamonas ir migdolų pienas. Recepto autorė Gena Hamshaw yra užietėjusi veganė, pusiau žaliavalgė, ji rašo žaliavalgių blogą Choosing Raw, todėl recepte viskas žalia, liesa, ir gražu – jokio chlesterolio, jokių gyvulinių produktų. Aš ne veganė, ir ne žaliavalgė, ir tokia tikrai netapsiu, bet migdolų pieną aš labai mėgstu; dar mėgstu mėlynes ir visokiausias kruopas; todėl šitas pudingas man yra pats tas. Šalavijų sėklų iki šiol nebuvau gaminusi; tai buvo pirmas kartas, ir man labai patiko; sėklos išbrinko, tapo panašios į virtą tapijoką, o visa pieno-uogų-kruopų masė sustingo į gana standžius drebučius. Skonis irgi labai geras. Viskas čia gerai: sveika, skanu, maistinga, ir man visai nesvarbu, ar tai yra veganiška, ar ne.




Šalavijų sėklų pudingas su mėlynėmis

Receptas iš food52


1/4 stiklinės šalavijų sėklų
1 1/4 stiklinės migdolų pieno
1/2 stiklinės šviežių mėlynių
1/2 šaukštelio malto kardamono
1/2 šaukštelio malto cinamono
2 šaukštai klevų sirupo arba agavų sirupo
1 šaukštelis vanilės esencijos

Pieną, mėlynes, kardamoną, cinamoną, vanilės esenciją ir sirupą sumalti elektriniu maišikliu iki vientisos masės. Mišinį supilti ant šalavijų sėklų ir gerai išmaišyti. Palikti 5 minutėms, kad išbrinktų, ir vėl gerai išmaišyti. Palaukti dar 10 minučių, vėl išmaišyti ir dėti kelioms valandoms (arba pernakt) į šaldytuvą.

Iš ryto pudningą išimti iš šaldytuvo, vėl gerai išmaišyti ir tiekti į stalą.

Galimi priedai:

1) į paruoštą pudingą įmaišykite miniatiūrinių šokolado lašelių ir banano griežinėlius.
2) į paruoštą pudingą įberkite šviežių mėlynių.















Blueberry Chia Seed Pudding 

Recipe from food52
 

1/4 cup chia seeds
1 1/4 cups almond milk
1/2 cup fresh blueberries
1/2 teaspoon ground cardamom
1/2 teaspoon cinnamon
2 tablespoons maple syrup or agave syrup
1 teaspoon vanilla extract

Blend milk, blueberries, cardamom, cinnamon, vanilla and syrup together in a blender on high till smooth.

Pour blueberry mixture over chia seeds and stir thoroughly with a whisk or a fork. Let rest for five minutes, and stir again. Ten minutes later, stir again. Refrigerate and let sit overnight.

In the morning, give it a stir and serve.

Serving suggestions:
1) to the ready made pudding add miniature chocolate chips and banana slices.
2) top pudding with more fresh blueberries.

33 komentarai:

  1. Aušra, negaiu neišsisakyti. Aš ir mano šeima esame visavalgiai. Valgome mėsą, žuvį, daržoves, kruopas ir t.t. Bet esu absoliučiai tolerantiška: vegetarams, veganams, žaliavalgiams, homoseksualams, spalvotiems, religijoms ir visiems, kurie nelenda prie manęs ir mano šeimos, mūsų taisyklių, įsitikinimų, suvokimo. Tegul jie gyvena šimtą metų! Bet tegul nevilioja į savo pinkles kaip kokie pedofilai, sektos ir kiti iškrypėliai.
    Aš už tai, kad kiekvienas turime teisę ir laisvę gyventi taip kaip norime patys, o ne pagal kitų sukurtus įsitikinimus ar taisykles. Tegul Valstybės sukuria mokesčių, socialines, teisines ir visokias kitokias sistemas kurioms privalome paklusti būdami tos šalies piliečiais. Bet būdami laisvi, šiais laikais, net ir šalį galime pasirinkti...
    Aš už LAISVĘ visame kame, be prievartos!

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. http://www.youtube.com/watch?v=R8_E_9wN_Pg
      Odeta, aciu uz issisakyma; tai pedofilams tu irgi tolerantiska - LAISVE visame kame! ir tiems tevams, kurie savo vaikus kelis metus laiko uzrakine spintoje ir kuriems neduoda valgyti? ir tiems tevams, kurie savo vaikus seria tik zaliais kopustu lapais, nes tokiu budu nezudomi zvereliai; taip suprantu, kad tiems tu irgi tolerantiska;
      yra didelis skirtumas tarp tolerancijos ir visisko abejingumo;
      as negaliu buti tolerantiska tai liaudziai, kuri i mane bado pristais, kad as, neva, esu ziauri, sadiste, savanaude, nekaltu gyvuleliu kankintoja ir isnaudotoja, nehumaniska, ir kitie epitetai, nes veganai, matai, zino, kaip reikia gyventi; ir kai tik kas prasizioja, kad ju dietoje truksta to ir ano, kad jie visi vartoja papildus ir pan., tai iskart prasideda riksmas; dar nepamirskim tu zaliavalgiu, kurie isvis nutare savanoriskai degeneruoti i neandartaliecius, ir tame mato didziuli zygdarbi ir nauda zmonijai; cia ne apie tolerancija kalba, o apie jos visiska uzlekima i priesinga puse;

      Panaikinti
    2. Aušra, gal aš neteisingai išsisakiau ar Tu neteisingai supratai, bet aš absoliučiai nepakanti iškrypėliais ir dar lendančiams ir prievartaujančiams MANO ŠEIMĄ! Bet aš esu tolerantiška žmonių pasirinkimui būti jiems vegetarais ar žaliavalgiais, musulmonais ar homoseksualais...Beje, mano kaimynai homoseksualai ir jie nuostabūs žmonės ir aš labai jais džiaugiuosi, nes jie labai išsilavinę ir atsakingi žmonės. Mano draugai žydai ir musulmonai, bet nė iš vieno neajutau nei spaudimo, nei prievartos mano šeimai.
      Kai buvau studentė, 3 metus buvau vegetarė. Nežinau ar iš nenorėjimo mėsos ar dėl įsitikinimų, o gal iš biednumo, bet kai gyvenimas sudūrė su didele įtampa, sunkumais ir kitokiais labai sudėtingais dalykais, pats organizmas pasakė: MĖSOS!
      O jeigu linksmai, tai reikia kažkam papildus pardavinėti, kažkam juos pirkti, nes kitaip dantys ir kiti organai atsakys?:) Ir šiai mes juk esame "VISAĖDŽIAI" padarai:)

      Panaikinti
    3. Taip.turbūt visokių žmonių yra ir visokių reikia,bet kartais persistengiama.Beskaitydama prisiminiau mūsų tokius pažįstamus, kurie nusipirkę žemės prie miško gyveno, patys namą statė,žiemą sniegą tirpdydavo ir arbatą virdavo.Visas maistas buvo bulvės,burokai gal kokia morka ir žolės.Pirmą vaikutį palapinėje gimdė,manau,kad tikrai neskiepijo.Žodžiu į pirmykštį gyvenimą grįžt norėjo,visas ligas žolėm gydė,bet kai erkė įsisiurbė ir temperatūra bei galvos skausmas kankino tai važiavo į ligoninę dvi savaites gulejo ir gydėsi.

      Panaikinti
    4. Ruta, o del tos erkes - tai ar nuzude, ar pabande isgelbeti? nes negi nekalta vabaliuka imsi dabar ir be reikalo zudysi?

      Panaikinti
    5. Odeta, as ne visai sutinku su poziuriu "moja chata s kraju nichego ne znaju"; yra tokiu krastutinumu, kurie gali buti pasirinkimas (kaip pvz. methamfetaminas, zaliavalgyste), bet visuomenes poziuris i juos turetu keistis; ekstremalus saves alinimas yra nesveikas reiskinys; jeigu tie zmones ir nekimba prie tavo seimos, tai dar nereiskia, kad mums reikia ploti katuciu ir draugiskai sypsotis, kai jie pradeda afisuoti savo gyvenimo buda kaip sveika ir pilnaverti; kodel i anoreksikus mes reaguojam visiskai kitaip, negu i papilkejusius veganus, kurie visi alei vienas trimituoja, kokie jie yra sveikuoliai;

      Panaikinti
    6. Alteja, as taip pat pazistu situos zmones, tiksliau D :)))), jis pas mus firmoje dirbo koki pusmeti, sake meska is rusijos parsives, nes jos labai geri gyvunai :)))))). Tai ar parsiveze? :)))))))))

      Panaikinti
  2. Pirmosios įrašo pastraipos sukėlė šypseną... tikrai tikrai pakėlė nuotaiką! :) Minėtieji veganai gal ir neturi bėdų su vidurių užkietėjimu, bet tolerancija aiškiai irgi nekvepia. Gal jei stipriau pavalgytų, tai nebūtų tokie pikti :)
    O pudingo labai norėčiau paragauti... Tik šalavijų sėklų reikės gerai paieškoti.

    AtsakytiPanaikinti
  3. Pasirašyčiau krauju po tokiais žodžiais!

    Ateina pas mus su vyru gydytis visokie veganai, žaliavalgiai kitokie-valgiai, kurie, anot jų "politikos", turėtų būti itin sveiki, tai išpučia akis, kai pasakom, kaip maitintis reikės, kad atstatytų sveikatą (o valgoma yra viskas). Ir nieko-klauso, vykdo :D Po to dėkot ateina.

    Visada buvau tyli tavo tinklaraščio skaitytoja, o dabar norėčiau prisipažinti meilėje "Vaikams ir vanilei" :) Man čia labai patinka! Ačiū, kad esi!

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Julija, aciu tau sirdingai!! galvojau, kad mane visi iskart puls barti; tokie pritarimo zodziai man kaip auksas; labai smagu, kad apsireiskei; ir dar aciu uz prisipazinima - labai malonu!

      Panaikinti
  4. liux:) ačiū už tokią aiškią poziciją - ne tik todėl, kad pati jai pritariu, bet ir todėl, kad daugelis tyli ir nutyli, nes pasisakydami prieš veganizmą ir žaliavalgystę, dabar rizikuojam būti baisiai nemadingi:))) Aš pati asmeniškai tikiu, kad organizmas pats žino, ko jam reikia, tik reikia jo klausyti. Ir jam kartais tikrai reikia ir mėsytės gabaliuko, ir gero sūrio, ir kiaušinių su kaimiškais spirgučiais:) Aišku, kartais tas organizmas rėkte užrėkia - duok man kokio lengvo žalėsio kopūstų ar burokėlių pavidalu(ypač po kokių Kalėdų ar Velykų), ir duodu... ir viskas gerai - susitariam:) Bet man irgi labai baisu tėvų pastangos savo 3-mečius vaikus paversti veganais ar pan. - aš tokiais atvejais tikrai susimąstau, ką tie tėvai labiau myli - vaikus ar savo keistas teorijas...:(
    Ačiū dar sykį.
    Jurga

    AtsakytiPanaikinti
  5. Brangi Vaikai ir Vanile, Jus teisinga, atvira ir turinti aiskia pozicija gyvenime - va kas mane zavi kiekviena karta atsivertus Jusu tinklarasti. Ir turite Dievo dovana viska parasyti taip kaip jauciate, kas kas kart privercia susigriebti uz sirdies skaitant.
    Giedre

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Giedre, labai aciu uz tokius grazius zodzius; jauciuosi stipriai pagerbta;

      Panaikinti
  6. :) man patiko! Ir Tavo išsakytai nuomonei aš tikrai pritariu, gal ne taip kategoriškai, bet pritariu. O Tėvus, kurie verčia savo mažylius vegetarais, veganais ir/ar žaliavalgiai tikrai patraukčiau baudžiamojon atsakomybėn.
    Aš visoje vaganizmo, vegetarizmo ir pan. masėje labiausia pasigendu šviesaus proto. Didesnę dalį šių mitybos pakraipų pasekėjų aš vertinu daugiau kaip mados besivaikančius, nei sąmoningai pasirinkusius. Retas kuris išsiaiškina fiziologinius organizmo poreikius ir iš karto šoka ant veganizmo arkliuko...
    O blogiausi yra tie, kurie neapsiriboja savo asmeniu, bet agresyviai bando į sao pusę patraukti ir kitus.
    Ačiū už išsakytą nuomonę, kurią labai gerbiu!

    AtsakytiPanaikinti
  7. O kas yra tos šalavijų sėklos? Ir kur Lietuvoje jų rasti?

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Anonime, as radau sita parduotuve: http://www.neovital.lt/chia-seklos-%E2%80%93-maistingas-ir-ekologiskai-svarus-produktas;
      ir paskui dar sita: http://superfoods.lt/index.php?page=shop.product_details&flypage=&product_id=4&category_id=1&vmcchk=1&option=com_virtuemart&Itemid=4
      geriau paieskojus manau ir daugiau vietu galima rasti;

      Panaikinti
  8. Čia tas ispaniškasis šalavijas - chia sėklos ar ne? Aš matyt taip ir neįprasiu lietuviškų vertimų naudoti :)
    O dėl tų veganų, žaliavalgių, sielavalgių ir kitokių -valgių, tai man nei šilta, nei šalta, kol jie manęs nebando atversti į savo tikėjimą. Tie visi lipdukai su šūkiais "Meat free" etc. veikia tiek pat, kiek lipdukai su užrašais "26.2" ar "140.6". Jei kažkam gerai, tai tegu ir turi, bet tegul nebando man teigti, jog mano dieta niekam tikusi. Bet man jie tikrai netrukdo ir aš jiems savo įsitikinimų nebandau primesti.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Vita, taip; ispaniskas (arba meksikietiskas) salavijas; o del kitavalgiu - man ir silta, ir salta; esme, kaip tu sakai: "tegul nebando man teigti, jog mano dieta niekam tikusi"; kai tik kas nors pabando, tai as ir uzverdu;

      Panaikinti
  9. Kad jau paminejai Kale( kopusteli:)) gal zadi artimiausiu metu kazka gaminti? Bujoja pas mane jis, bet nesu ragavusi tinkamai paruosto.

    Silvija

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Silvija, cia vienas neprastas receptas: 1) http://vaikai-vanile.blogspot.com/2012/11/garbanotieji-veliniu-kopustai.html
      ir dar as juos dedu i visokius troskinus ir rudenines sriubas, ir ar i visokias fritatas/kiausinienes - visuose receptuose, kur dedami spinatai, juos galima drasiai keisti lapiniais kopustais, tik reikia ispjauti sukietejusius lapkocius, ir patroskinti siek tiek ilgiau; labai skani ir universali darzove;
      2) http://www.williams-sonoma.com/recipe/frittata-sausage-wild-mushrooms-cheddar.html
      3) http://www.generationyfoodie.com/2012/02/winter-minestrone.html
      4) http://www.getoffyourtushandcook.com/2013/07/apricot-kale-and-quinoa-salad.html
      5) http://www.brannyboilsover.com/2013/06/14/salt-and-vinegar-kale-chips/

      Panaikinti
    2. Aciu labai!
      Kad galiu keisti spinatus nezinojau:) super!

      Panaikinti
  10. Nesu nei vegane, nei vegetare, bet paskaitau ir "veganism for the future", ir kitus "posts" internete, nes ten daznai buna ir geru receptu, ir naudingos informacijos apie mityba. Is smalsumo ir del bendro issilavinimo netgi perskaiciau Brenda Davis knyga "Becoming Raw", nors nesiruosiu tapti nei vegane, nei juo labiau zaliavalge. taciau knygoje radau daug informacijos apie tai, kokias medziagas is kokiu augaliniu produktu organizmas pasisavina ir kaip jis jas pasisavina, kaip reikia derinti produktus, kad pasissavinti kuo daugiau vitaminu ir mineralu, kokios kenksmingos medziagos susidaro maiste, kuris apdorojamas itin auksta temperature ir taip tolliau. Mano asmenine nuomone, nereikia pulti i krastutinumus, bet praplesti savo akirati ir zinias verta ir naudinga.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Jurga, skaitant tokio pobudzio literatura man visada labai sunku atsirinkti, kas yra tiesa, o kas - tik smegenu plovimas; tokiu judejimu aktyvistai labai megsta iskraipyti faktus, sventosios savo ideologijos vardan, todel as retai kada priimu ju autoritetinga nuomone uz gryna piniga; bet Jus teisi - receptu ir ideju buna net labai geru; sitas pudingas yra geras pavyzdys;

      Panaikinti
    2. Netyčia čia papuoliau. Nu siaubas. Aušra, dėl tokių žmonių kaip tu (nesidominčių, bet labai įsitikinusiu ir iš kažkur keistai viską žinančių) pasaulis labai lėtai tobulėja ir vargšai tie, kurie tempia ant kupros visą mokslą ir kultūrą, nes tokie žinovai kaip tu, vietoj to, kad padėtų ar bent netrukdytų, nes dėl jų pačių gerovės dirbama, tai dar akmenis į nugarą mėto. Nei tu pirma, nei paskutinė, visais amžiais taip buvo su kiekvienu svarbesniu atradimu. Skirtingose kultūrose yra labai panašių patarlių, kurios skirtingais žodžiais sako, kad reikia vengti žmonių viską žinančių.
      Gaila man tavo vaikų, tikiuosi niekada tavęs nesutiksiu.
      Sėkmės. O mokytis niekada ne vėlu, tada bent savo nežinojimo komplekso nereikės slėpti po visažinės kauke.

      Panaikinti
    3. Audriau, tai su kuriuo mano teiginiu Jus (pardon - TU) nesutinki? ir kodel TAU mano vaiku gaila? as kadangi esu letesnio mastymo, tai man ne visada viskas iskart dasyla; ypac kai samprotaujama bendrom frazem; perskaiciau TAVO komentara ir nieko nesupratau, kas noreta pasakyti (apart to fakto, kad as esu visazine);

      Panaikinti
  11. Sita bandysiu daryti sekmadieniui mazuose indeliuose. Jeigu vietoj melyniu deciau kakavos ir/ar nutella - manai gerai iseitu?

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. su kakava ir nutella nebandziau, bet dariau su sokoladiniu migdolu pienu (Silk-PureAlmond-Dark Chocolate) + mini chocolate chips; buvo liuks;

      Panaikinti
  12. Gaila, kad rašydama apie veganus, nepagalvojate,kad veganiška mityba spręndžia ne tik etinį klausimą, bet ir socialines ir ekologines problemas. Todėl jūsų pasipiktinimas atrodo kiek kvailokai, nes piktinatės tuo kas yra teisinga. Kaip, kad ant neprievartaujančių vaikų, pasisakančių už moterų teises ir pan. Pykstate ant teisingo, humaniško elgesio.
    Aišku, puikiai suprantu jūsų pyktį, dėl žmogiškojo ego bandote atmesti tiesą, kuriai nemanote, kad esate pasirengusi.
    Bet tikiuosi, kad namuose nelaikote jokio šuns, nerūšiuojate ir neaukojate pinigų labdaringoms organizacijoms. Kadangi toks mąstymas labai susijęs su veganizmu ir Jums būtų žingsnis atgal :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Gabija, Jums kvailokai atrodo mano pasipiktinimas, o man dar kvailiau atrodo Jusu badymasis pirstais; as auginu is mokslines laboratorijos paimta suniuka ir jau ketvirta is prieglaudos paimta katineli; beje, nei vienas mano augintinis nera veganas; o Jusu suniukai ir katineliai veganai? veganizmas yra ne humaniskas elgesys, o arsi ir daznai agresyvi propaganda, juodinanti jiems nepritariancius; veganiskas maistas nebutinai yra ekologiskas ar socialiai racionalus; daugybe tu ju surogatu yra iki negalejimo visaip chemiskai apdoroti ir perdibti, be to jiems yra iseikvojamos nereikalingos transportavimo ir kt. sanaudos; veganizmas, kaip bet kokia kitokia idejine propaganda, turi begales skyliu; it tai toli grazu nera sveikas ar sektinas gyvenimo budas; prie to paties noriu pamineti, kad mano rasomas tinklarastis persikele I nauja internetini puslapi: http://vaikaivanile.com/ ten sudeti visi seni irasai, ir prirasyta daug nauju; visi surasyti panasiu kvailoku tonu, taip kad tikiuosi turesit daug gero laiko skaitydama tuos mano paistalus; iki malonaus pabendravimo ateityje; dekui, kad skaitote!

      Panaikinti
  13. Mūsų dabartinė mityba yra natūrali ir išsivysčiusi per daugybę tūkstantmečių. Teko porą mėnesių paeksperimentuoti su veganizmu ir vėliau su vegitarizmu, tačiau tai baigėsi pangrol užpirkimu.. Galbūt jei užsipirkčiau krūvą vitaminų, kurie kompensuotų veganizmo minusus, viskas pavyktų geriau. Tikiu, jog į senatvę pajusiu didžiulę meilę gyvuliukam ir turėsiu santaupų vitaminams ir pereisiu prie veganiško/vegetariško gyvenimo būdo! Iki pasimatymo ateityje:)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Daiva, aciu uz pasidalinima nuomone; visada labai malonu; dar prie to paties noriu pranesti, kad mano tinklapi persikrauste I nauja puslapi: http://vaikaivanile.com/; ten perkraustyti visi senieji irasai ir prirasyta kruva nauju; taip kad prasom apsilankyti kada nors prie progos;

      Panaikinti